Program skierowany jest do uczniów 4 – 6 klasy szkoły podstawowej.
Celem głównym programu jest nabycie przez dzieci umiejętności nazywania emocji, poznania nowych emocji oraz odróżniania ich od siebie, a także pogłębienie zdolności do rozpoznawania emocji u siebie i u innych osób.
Forma realizacji: zajęcia warsztatowe.
Czas trwania: 3 godziny lekcyjne w szkole lub 4 godziny zegarowe w MCPU.
Ilość uczestników: minimalnie 10, maksymalnie 30 osób.
Miejsce realizacji: teren szkoły lub MCPU.
Cele szczegółowe:
- Wzmocnienie umiejętności osobistych i społecznych oraz poszerzenie kompetencji w zakresie inteligencji emocjonalnej co stanowi ważny czynnik chroniący w profilaktyce uzależnień,
- Wzrost świadomości zachowań wywołujących emocje i wywołanych emocjami, Nabycie wiedzy, że emocje to nasze wewnętrzne informatory, a ich rozpoznawanie
- i nazwanie daje szansę na budowanie lepszych relacji w otoczeniu.
Metody zastosowane przy realizacji programu to działania aktywizujące uczestników: praca w grupach, praca w parach, dyskusja na forum grupy, praca indywidualna, a ponadto gry i zabawy integracyjne, wykorzystujące i rozwijające kreatywność uczestników. Podczas trwania warsztatów wprowadzane są ćwiczenia ruchowe, których celem jest rozładowanie ewentualnego napięcia związanego z tematem zajęć.