Program skierowany jest do uczniów 4 – 6 klasy szkoły podstawowej.
Celem głównym programu jest nabycie przez dzieci umiejętności nazywania emocji, poznania nowych emocji oraz odróżniania ich od siebie, a także pogłębienie zdolności do rozpoznawania emocji u siebie i u innych osób.
Forma realizacji: zajęcia prowadzone online na platformie Zoom.
Czas trwania: 90 minut (forma warsztatowa), 45 minut (forma wykładowa).
Ilość uczestników: minimalnie 10, maksymalnie 30 osób.
Cele szczegółowe:
- wzmocnienie umiejętności osobistych i społecznych oraz poszerzenie kompetencji
- w zakresie inteligencji emocjonalnej co stanowi ważny czynnik chroniący
- w profilaktyce uzależnień,
- wzrost świadomości zachowań wywołujących emocje i wywołanych emocjami, nabycie wiedzy, że emocje to nasze wewnętrzne informatory, a ich rozpoznawanie i nazwanie daje szansę na budowanie lepszych relacji w otoczeniu.
Metody zastosowane przy realizacji programu to działania aktywizujące uczestników: praca w grupach, praca w parach, dyskusja na forum grupy, praca indywidualna, a ponadto gry i zabawy integracyjne, wykorzystujące i rozwijające kreatywność uczestników. Podczas trwania warsztatów wprowadzane są ćwiczenia ruchowe, których celem jest rozładowanie ewentualnego napięcia związanego z tematem zajęć.
Pliki do pobrania